ישראלים רבים פונים לחברות הסיעוד על מנת לבחור מטפל או מטפלת לקרוב משפחה סיעודי. נכון להיום יש בישראלי מאות אלפי קשישים הזקוקים לשירות של מטפל צמוד, המסייע להם בפעולות יומיות כמו עזרה ברחצה, שמירה על היגיינה, לבוש, תנועה בבית או בחוץ, סידורים שונים, אכילה וכיוצא באלה. כאשר מעוניינים להעסיק מטפל או מטפלת עבור קשיש או עבור אדם במצב סיעודי, עולה השאלה האם לבחור מטפל ישראלי או מטפל פיליפיני.

תנאי העסקה שונים

כדי לדעת מה עדיף – מטפל ישראלי או מטפל פיליפיני – חשוב לציין כי תנאי ההעסקה של המטפלים שונים, ולרוב מטפל ישראלי מועסק למשך שעות היום בעוד שמטפל פיליפיני מועסק למשרה מלאה של 6 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה. המטפל הפיליפיני מקבל מגורים בבית הקשיש או החולה הסיעודי ומסייע לו בכל הפעולות הנדרשות כמו לבוש, רחצה, ניקיון, אכילה, ליווי לבדיקות בקופת חולים ובמהלך סידורים וכן הלאה.

מטפל ישראלי - אלי מילר שירותי סיעוד

לכן, אם זקוקים למטפל עבור אדם סיעודי הזקוק להשגחה צמודה לאורך כל שעות היום, נהוג לפנות לחברות המתמחות בשירותי סיעוד כדי להעסיק מטפל פיליפיני או מטפלת פיליפינית. עם זאת, כאשר הקשיש או החולה הסיעודי זקוק רק לעזרה בניקיונות ובבישול, נהוג להעסיק מטפל ישראלי. המטפל הישראלי מגיע לרוב בבוקר ושוהה במחיצת הקשיש או החולה הסיעודי מספר שעות ביום.

שפה משותפת בין המטפל למטופל ולבני משפחתו

קשישים וחולים סיעודיים רבים זקוקים למטפל פרטי. אם החולה הסיעודי או הקשיש שולטים רק בשפה העברית, יש לקבל החלטה האם לשכור את שירותיו של מטפל ישראלי. שפה משותפת בין המטפל למטופל חשובה וקריטית על מנת שהקשיש יוכל לתקשר היטב עם המטפל שלו ולקבל את הסיוע לו הוא זקוק. כמו כן, חשוב כי גם בני משפחתו של המטופל יוכלו לתקשר בקלות עם המטפל, לכן אם המטפל הפיליפיני שולט רק באנגלית ומשפחתו של המטופל אינה שולטת בשפה זו יש לקחת זאת בחשבון ולהתייחס לנתון זה בתהליך הבחירה. מטבע הדברים, ישנם גם מטפלים פיליפינים השולטים בשפה העברית, כך שחשוב לא לקפוץ למסקנות רק משום שהמטפל אינו ישראלי.

הבדלי תרבויות – מטפל ישראלי ומטפלים זרים

מטפל ישראלי מכיר את התרבות המקומית ויכול להעניק שירות טוב למטופל, בעוד שמטפל פיליפיני מגיע מתרבות זרה ועלול להתקשות להבין מהם צרכיו של הקשיש או של החולה הסיעודי. עם זאת, יש לבחור את המטפל בהתאם לצורכי הקשיש או החולה הסיעודי, והבדלי התרבויות עשויים להיות כמעט בלתי מורגשים במקרה בו המטפל כבר מכיר את ישראל ואת הנהוג בה.

בנוסף, חשוב לדעת כי המוסד לביטוח לאומי מממן שעות מטפל סיעודי לפי התעריף המשולם למטפלים ישראלים, ויש לקחת זאת בחשבון. לסיכום, חשוב לדעת מהם ההבדלים בין מטפל ישראלי לפיליפיני ובהתאם למצבו של הקשיש, למאפייניו ולצרכיו הייחודיים, יש לבחור את המטפל.