נסיבות רבות מביאות משפחות לבצע את המשימה הקשה של העברת עול הטיפול בקרוב קשיש לידי גורם מוסמך. בניגוד לתחושה הפנימית וכן לאמונה הרווחת ברחבי הציבור, אין המדובר בהתנערות מאחריות, אלא להיפך.

פעמים רבות הטריגר להבאת מטפלת סיעודית 24 שעות היא הידרדרות פתאומית או הדרגתית – אך מובהקת – של התפקוד היומיומי, צורך בעזרה באופן קבוע וקשיים בהתנהלות חברתית מול שכנים ומול אנשים אחרים המקיפים את הקשיש, לכן נדרש להשתמש בשירותי טיפול סיעודי 24 שעות ביממה.

מטפל סיעודי 24 שעות / מטפלת סיעודית 24 שעות

מתי מגיע הזמן לחפש אחר מטפל סיעודי 24 שעות?

במקרים רבים ניתן להסתדר באמצעות יצירת לוח זמנים שעל בסיסו חברי משפחה שונים מבקרים את הקשיש באופן קבוע ומסייעים לו, בשילוב ביקור תקופתי של עובד סיעודי לביצוע בדיקות בסיסיות ומעקב כללי על מצבו של הקשיש.

במקרים בהם המצב מידרדר ונדרש ליווי מקצועי צמוד סביב השעון וביצוע משימות אותן בני המשפחה אינם יכולים לבצע בכוחות עצמם – מתעורר הצורך החיוני בעזרה מקצועית ואף טיפול סיעודי 24 שעות.

הבחירה בין המטפלים מותנה פעמים רבות גם בהעדפות האישיות של המשפחה, וגם בצרכיו של הקשיש – גבר מבוגר שדורש סיוע במהלך המקלחת עשוי להעדיף שגבר יעשה זאת על פני אישה, מטפלת סיעודית 24 שעות. זאת לצד העובדה שגברים לרוב חזקים יותר ויכולים להתמודד עם הקשיים הפיזיים של העבודה, כמו הרמת הקשיש ותמיכה בו בצורה מעמיקה.

מאפיין של מטפל סיעודי 24 שעות מתאים

כאשר מחפשים שירות סיעוד פרטי כמו טיפול סיעודי 24 שעות ואת האדם המתאים ללוות אדם קשיש לתקופה ארוכה – חשוב לשים לב לגורמים רבים שיבטיחו שלא תצטרכו לחפש אדם חדש כל כמה חודשים. בעוד ניתן להפקיד את משימת מיון האנשים בידי גורם מוסמך, חשוב מאוד לבצע את הבחירה באופן אישי בסופו של דבר, לאחר פגישה וראיון של המטפל האפשרי.

המאפיינים החשובים ביותר של מטפל סיעודי 24 שעות הם בראש ובראשונה רגישות ואמפתיה. אין ספק שהרקע הרפואי חשוב לא פחות, אך מה שעושה את ההבדל הוא היחס האנושי, והוא גם זה שיעניק לקשיש את איכות החיים הדרושה לו על מנת להמשיך להתקיים בכבוד לאורך שנים ארוכות.

טיפול סיעודי 24 שעות – הליך ההתאקלמות 

ראוי לציין שתהליך הקליטה של האח הסיעודי בחיי הקשיש וגם בחיים שלכם עשוי להיות ארוך ומורכב מעט, וכן לדרוש סבלנות רבה מכל הצדדים. על מנת להצליח ולהפוך את האח לחלק בלתי נפרד מהשגרה שלכם, חשוב מאוד לדאוג על קשר רציף וכן לנסות ליצור חיבור אישי מוצלח. כמובן, אין זה אומר שלא תוכלו להעיר על טעויות או לייעץ על התנהלות לצד הקשיש, אך כדאי מאוד להתחיל לסמוך על המטפל עם הזמן, וכן לדבר עם הקשיש עצמו (אם הוא או היא נמצאים במצב צלול מספיק) ולוודא שטוב לו.

בנוסף, ראוי לציין שקשישים הסובלים ממחלות נוירולוגיות דגנרטיביות, ובאופן ספציפי ממחלת האלצהיימר, זקוקים למטפלת סיעודית 24 שעות בעלת הכשרה מתאימה.

חברת הסיעוד של אלי מילר – שירותי סיעוד מתמחה בהענקת מענה לכל צרכיו של המטופל ובני משפחתו, ומעניקה מענה טלפוני של 24 שעות ביממה, עבור נוחותכם האישית.

חוץ ממטפלת סיעודית 24 שעות, קראו גם: